Το σχολείο δεν είναι οργανωμένο για να ικανοποιεί τις ενορμήσεις του παιδιού, γεγονός που τροφοδοτεί εντάσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών: επιθετικότητα, ύβρεις, σκασιαρχείο, αποκλεισμός, απόσυρση. Ποια εργαλεία προσφέρονται στον εκπαιδευτικό για να κινητοποιήσει την επιθυμία για γνώση και το άνοιγμα στη διαφορετικότητα;
Τι κρύβει η βία στο σχολείο; Γιατί το παιδί δεν αγαπάει το σχολείο; Πώς να διαχειριστούμε τους λεγόμενους «δύσκολους» μαθητές; Πώς να προσφέρουμε κίνητρα τους μαθητές; Με ποιον τρόπο η ψυχανάλυση μπορεί να βοηθήσει στο πλαίσιο του σχολείου;
Εισηγητής: ο Philippe Lacadée, ψυχίατρος, ψυχαναλυτής, μέλος της Σχολής του Φροϋδικού Αιτίου (ECF) και της Παγκόσμιας Εταιρείας Ψυχανάλυσης (ΑΜΡ) και συγγραφέας των: Le Malentendu del’enfant. Que nous disent les enfants et les adolescents aujourd'hui (Εκδόσεις Michèle, 2010) και La vraie vie à l'école. La psychanalyse à la rencontre des professeurs et de l'école (Εκδόσεις Michèle, 2013).
Θα προβληθούν αποσπάσματα από το ντοκιμαντέρ Quelle classe, ma classe ! του Philippe Troyon που γυρίστηκε στο Γυμνάσιο Pierre Sémard στο Bobigny της Γαλλίας. Το ντοκιμαντέρ περιγράφει ένα σχολείο, στο οποίο η μαθησιακή διαδικασία τοποθετείται στο επίκεντρο της γλώσσας, του πολιτισμού, του ταξιδιού και του σώματος.
Ελεύθερη είσοδος, ταυτόχρονη μετάφραση
Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Διάλεξη | 20.05.2016, ώρα 19:00
Σχόλια