Breaking News
Η καταγωγή των ζυμαρικών - Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012 09:38
Κίνα: internet με όρους και λογοκρισία! - Παρασκευή, 04 Ιανουαρίου 2013 09:42
Hobby Festival 2018 - Τετάρτη, 03 Οκτωβρίου 2018 01:13
07 Οκτωβρίου το 10ο Greece Race for the Cure® - Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018 23:52
Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2011 18:50

Ποιοι κλέγονται για τα 62.000.000 € ;;;

Γράφτηκε από τον 

Δυστυχώς μια μικρή μερίδα των εκδοτών (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών Βιβλιοπωλών), μην κατανοώντας,  τόσο τις αλλαγές που καλείτε να πραγματοποιήσει το υπουργείο παιδείας, εξαιτίας της δημοσιονομικής κατάστασης, αλλά και κυρίως λόγω των εξελίξεων στον τομέα του Διαδικτύου, του ηλεκτρονικού βιβλίου και της ελεύθερης πρόσβασης, θεωρούν τους εαυτούς τους ως τους τελευταίους υπερασπιστές της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων.

Ειδικότερα για αυτήν τη δωρεάν διανομή που με τόσο πάθος υπερασπίζονταιτα στοιχεία μιλούν από μόνα τους:

Διανομή 2010-2011

Δαπάνη κοστολογημένων συγγραμμάτων

62.000.000 εκατομμύρια ευρώ

Εκδότες στους οποίους οφείλονται περισσότερα από 100.000 ευρώ

79

Συνολική οφειλή σε αυτούς τους 79 εκδότες

52.000.000 ευρώ ή 84% της συνολικής οφειλής

Εκδότες στους οποίους οφείλονται λιγότερα από 100.000 ευρώ

329

Συνολική οφειλή σε αυτούς τους 329 εκδότες

4.780.000 ευρώ ή 7,7% της συνολικής οφειλής

Αυτοεκδότες στους οποίους οφείλονται περισσότερα από 100.000 ευρώ

7

Συνολική οφειλή σε αυτούς τους 7 αυτοεκδότες

2.150.000 ευρώ ή 3,5 % της συνολικής οφειλής

Αυτοεκδότες στους οποίους οφείλονται λιγότερα από 100.000 ευρώ

356

Συνολική οφειλή σε αυτούς τους 356 αυτοεκδότες

3.800.000 ευρώ ή ~ 5%

Το ποσό που δαπάνησαν οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες το 2009, προ κρίσης, για την απόκτηση βιβλίων ανήλθε στα 4.300.000 εκατομμύρια[1] ευρώ ή στο 7% των δαπανών για το 2010-2011. Είναι προφανές ότι τόσο για το 2010 όσο και για το 2011 το ποσό αυτό θα είναι ακόμα μικρότερο. Επομένως η «ανυπαρξία» των βιβλιοθηκών, όπως πολλοί εκδότες επικαλούνται οφείλεται κυρίως στη μη ορθολογική κατανομή των πόρων και κυρίως στην αφαίμαξη αυτών προς όφελος τρίτων.

Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη προχωρήσει στην πληρωμή, με ποσό άνω των 30.000.000 ευρώ, των οφειλών του 2010-2011 και με 7.000.000 ευρώ για τα προηγούμενα έτη, εκπληρώνοντας πλήρως τις υποχρεώσεις του σε τόσο δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες.

Κατανομή οφειλών προς εκδότες με ποσό άνω των 100.000 Ευρώ

Σε σχέση με το θέμα του βοηθήματος ή των πολύτομων έργων, ήδη από το προηγούμενο έτος, δόθηκαν όλες οι απαραίτητες κατευθύνσεις και εκφράστηκε έντονα η πολιτική βούληση για ομαλοποίηση της τραγικής κατάστασης που επικρατούσε από το 2007, χωρίς βέβαια για εκείνο το διάστημα να υπάρχουν διαμαρτυρίες από την πλευρά των εκδοτών ή κάποια ανησυχία για το αδιέξοδο στο οποίο οδηγούμασταν. Παρόλα αυτά παρατηρήθηκε το φαινόμενο της διαστρέβλωσης της έννοιας του βοηθήματος στη θέση του οποίου υπήρχαν πολύτομα έργα ή εντελώς διαφορετικά βιβλία.

Η έκδοση εκτεταμένων έργων τα οποία στόχευαν στην «σίγουρη» αγορά του Υπουργείου αλλά και στην ελεύθερη αγορά, χωρίς πάντα να υπάρχει ο αντίστοιχος θετικός αντίκτυπος στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως έδειξαν και πρόσφατες έρευνες, ωφελούσε μόνο τους εκδότες, αφαιρώντας πολύτιμους πόρους από την εκπαίδευση, σε βάρος κυρίως των Ιδρυμάτων. Τα αποτελέσματα φυσικά είναι σε όλους γνωστά και φαίνονται από την προηγούμενη κατανομή των δαπανών.

Το Υπουργείο Παιδείας θέτει ως στόχο την ουσιαστική αλλαγή των ισορροπιών σε όφελος των Ιδρυμάτων και των Βιβλιοθηκών, ώστε οι τελευταίες να καλύψουν οποιαδήποτε κενά δημιουργηθούν με ένα τρόπο όμως βιώσιμο στο χρόνο και όχι με τον αδιέξοδο τρόπο που γινόταν ως τώρα. Οι τελευταίες θα έχουν την δυνατότητα να προχωρήσουν συντονισμένα σε προμήθεια βιβλίων για την κάλυψη των αναγκών των φοιτητών και σπουδαστών και να οδηγήσουν στην πραγματική καθιέρωση του πολλαπλού συγγράμματος και όχι της σημερινής κατάστασης, την οποία γνωρίζουν όλοι. Η νοοτροπία των λίγων βιβλίων στο ράφι του φοιτητή πρέπει να δώσει την θέση της στη νοοτροπία του «χρησιμοποιώ μια πλούσια, ενημερωμένη και σύγχρονη Βιβλιοθήκη».

Οι εκδότες πρώτοι από όλους θα έπρεπε να στηρίξουν την προσπάθεια αυτή, με παραχωρήσεις «κεκτημένων της προηγούμενης περιόδου», ώστε να οδηγηθούμε επιτέλους  σε ακαδημαϊκούς πολίτες που θα ενδιαφέρονται για τα βιβλία πέραν αυτών που δωρεάν τους παρέχει το κράτος.

Ολοκληρώνοντας, το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή την ενίσχυση της πρόσβασης όλων των φοιτητών και σπουδαστών, καθώς και των διδασκόντων, σε επιστημονικές πηγές υψηλού επιπέδου με βάση τους εξής άξονες:

1.  Ενίσχυση της πρόσβασης μέσω του Διαδικτύου στις ηλεκτρονικές πηγές, στις ηλεκτρονικές σημειώσεις και βοηθήματα και στο ηλεκτρονικό βιβλίο, με έμφαση στην ενθάρρυνση της ελεύθερης πρόσβασης.
2.  Ενίσχυση του ρόλου των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και ανάδειξη τους ως κεντρικού εργαλείου εντός των Ιδρυμάτων μέσω του εμπλουτισμού τους με σύγχρονα έντυπα και ηλεκτρονικά βιβλία .
3.  Ενίσχυση των μελών ΔΕΠ/ΕΠ για εμπλουτισμό και συγγραφή διδακτικών σημειώσεων και την ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο.
4.  Εξορθολογισμός των δαπανών και ισόρροπη ανάπτυξη όλων των παραγόντων που μετέχουν στην παραγωγή και διάθεση επιστημονικής γνώσης (Διδασκόντων, Βιβλιοθηκών και Εκδοτών).
5.  Συνεργασία με τους Εκδότες για την περαιτέρω βελτίωση του συστήματος και με τη δική τους ένταξη στο προαναφερθέν πλαίσιο αλλαγών.

Είναι λοιπόν προς το συμφέρον όλων η συνεργασία για την προώθηση των αλλαγών. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει σχετική διαβούλευση, ενώ τονίζεται ότι η βασική προτεραιότητα παραμένει ο φοιτητής, ο εκπαιδευτικός και τα Ιδρύματα και η διασφάλιση των συμφερόντων τους.

Διαβάστηκε 1356 φορές
Παρακολουθήστε κάποιο Σεμινάριο

Σχόλια

Αφήστε τα σχόλια σας

Δημοσίευσε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης

0 / 10000 Περιορισμός χαρακτήρων
Το κείμενο πρέπει να είναι 20-10000 χαρακτήρες

Σεμινάρια Προσεχώς

Δεν υπάρχουν επερχόμενα σεμινάρια

Νέες Καταχωρήσεις Σεμιναρίων

Δεν υπάρχουν επερχόμενα σεμινάρια

Get connected with Us

Subscribe to our newsletter