Breaking News
Η καταγωγή των ζυμαρικών - Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012 09:38
Κίνα: internet με όρους και λογοκρισία! - Παρασκευή, 04 Ιανουαρίου 2013 09:42
Hobby Festival 2018 - Τετάρτη, 03 Οκτωβρίου 2018 01:13
07 Οκτωβρίου το 10ο Greece Race for the Cure® - Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018 23:52
Δευτέρα, 05 Δεκεμβρίου 2011 03:37

Mark Zuckerberg: Το πρόσωπο πίσω από το Facebook

Γράφτηκε από τον 

Σίγουρα θα έχετε παρακολουθήσει με μεγάλο ενδιαφέρον την ταινία «The social Network», ώστε να γνωρίσετε τις απαρχές του φαινομένου που ονομάζεται Facebook αλλά και το πρόσωπο που εμπνεύστηκε, εξέλιξε και τελικά ολοκλήρωσε τη μεγαλύτερη πλέον ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Κι όμως στη ταινία μόνο οι μικρές λεπτομέρειες που δίνονται σχετικά τον Zuckerberg αληθεύουν ενώ η πλειοψηφία των στοιχείων που μας δίνονται για την προσωπικότητα του στερούνται ακρίβειας.

Σύμφωνα με τον David Kilpatrick που είχε πρόσβαση στην εταιρεία για το βιβλίο του «The Facebook Effect», ο Zuckerberg δεν είναι καθόλου αυτό που θα αποκαλούσαμε ένα «στερεοτυπικό φυτό». «Έχει πολλούς φίλους. Είναι αστείος, εύθυμος και για φυτό, εξαιρετικά κοινωνικός». Είναι σαν «νίτζα» όπως λένε πολλά άτομα στην εταιρεία του.

Ο Joe Green, πρώην συγκάτοικος του στο πανεπιστήμιο του Harvard υποστηρίζει ότι ο Zuckerberg είχε πάντα μεγάλη αυτοπεποίθηση. O Green δούλευε πάνω στο Facebook το 2006, όταν εκείνο ήταν μόλις δυο ετών. Θυμάται τον Zuckerberg να απορρίπτει την προσφορά που έκανε το Yahoo! προκειμένου να εξαγοράσει τη νεοσύστατη ακόμα επιχείρηση για 1 δις δολάρια (750 χιλιάδες ευρώ). Αυτό έκανε πολλούς συνεργάτες του και φίλους του να ενοχληθούν.

«Όλοι έλεγαν ότι θα μπορούσαμε να πουλήσουμε αυτό το πράγμα για ένα δις δολάρια, τι στο καλό συμβαίνει με εσένα; Χρειάστηκε ένα τεράστιο απόθεμα αυτοπεποίθησης προκειμένου να ξεπεράσει αυτή τη θύελλα αντιδράσεων», αναφέρει o Green.

Ο Zuckerberg παραδέχεται ότι ήταν μια δύσκολη απόφαση καθώς το ποσό ήταν αρκετά δελεαστικό: «Εκείνη την εποχή δεν γνώριζα τίποτα για επιχειρήσεις, οπότε δεν είχα ιδέα για το πόσο μπορεί να κόστιζε μια επιχείρηση». Το προσωπικό που έμαθε για αυτή την απόφαση και παραιτήθηκε ήταν εκείνο που όπως δηλώνει ο ίδιος σήμερα «δεν έκανε για μακροχρόνια συνεργασία». Οπότε όταν η Microsoft του προσέφερε 15 δις δολάρια (11.1 εκ. ευρώ) για την νεοσύστατη εταιρεία του, του ήταν ακόμα πιο εύκολο να πει όχι. «Είχαμε ήδη πάρει τις αποφάσεις μας, δεν θα πουλούσαμε την εταιρεία αλλά θα την χτίζαμε».

Στο πανεπιστήμιο του Harvard παράλληλα με τις σπουδές του πάνω στους υπολογιστές, ο Zuckerberg ασχολήθηκε και με την μελέτη της ψυχολογίας. Υποστηρίζει πως το Facebook είναι συνιστώσα δυο αρχών: «Ενωμένοι αυτοί οι δυο κλάδοι αντιπροσωπεύουν το DNA του Facebook…Υπάρχουν πολλές μεγάλες εταιρείες που ασχολούνται με την τεχνολογία και υπάρχουν και πολλοί άνθρωποι που στοχάζονται πάνω στην κοινωνία αλλά δεν υπάρχουν πολλοί που να τα συνδυάζουν».

Η επιλογή επομένως ανάμεσα σε ένα κοινωνικά αδέξιο και βαρετό τύπο και σε ένα ισορροπημένο και γεμάτο αυτοπεποίθηση άτομο είναι εύκολη. Το πρώτο είναι μύθος, το δεύτερο πραγματικότητα.

Ακόμα πιο μπερδεμένες γίνονται οι αναδυόμενες και αντιθετικές τάσεις ανάμεσα στον Zuckerberg, τον φιλικό 27χρονο, που βρίσκεται ακόμα στο πρώτο του επάγγελμα και στον Zuckerberg έναν παγκοσμίως γνωστό επιχειρηματία του οποίου η δύναμη και η επιρροή είναι δύσκολο να ξεπεραστούν (Είχε ανακηρυχθεί ο άνθρωπος της χρονιάς σύμφωνα με το περιοδικό Time).

O Jessi Hempel αρθρογράφος του περιοδικού για την τεχνολογία, Fortune,  παρατήρησε ότι «ο Zuckerberg είναι αναμφισβήτητα ένας από τους πιο νέους ανθρώπους με μια από τις μεγαλύτερες επιρροές παγκοσμίως ενώ παράλληλα είναι εντυπωσιακό το ότι προσπαθεί να κρατηθεί προσγειωμένος, να επικεντρωθεί και να συγκεντρωθεί στις αρχές του χωρίς να αποσπάται από τον θόρυβο γύρω από το όνομά του».

Εάν θέλετε να γνωρίσετε τον Zuckerberg ως ένα καθημερινό τύπο, μη πάτε μακριά. Επισκεφτείτε τη σελίδα του στο Facebook, όπου , μαζί με άλλους 9.3 εκατομμύρια εγγεγραμμένους, μπορείτε να μάθετε ότι οι αγαπημένες του ταινίες είναι το «Hero», «Ο νονός» και «The Matrix», ενώ στα ενδιαφέροντα του συμπεριλαμβάνονται το να φτιάχνει πράγματα, «η ροη πληροφοριών» και ο μινιμαλισμός, καθώς και το ότι βρίσκεται σε σχέση με την Priscilla Chan από το Νοέμβριο του 2003. Μιας και σκοπός της επιχείρησης του όπως ο ίδιος το θέτει είναι να κάνει τον κόσμο πιο ανοιχτό και «συνδεδεμένο» δύσκολα θα μπορούσε να δηλώσει ότι η προσωπική του ζωή πρέπει να παραμείνει προσωπική.

Εκείνα τα ζητήματα για τα οποία ο ίδιος επιλέγει να μη μιλήσει είναι οι ετήσιοι στόχοι που θέτει στον εαυτό του. Για παράδειγμα, μια χρονιά επέλεξε να μάθει Μανταρινικά. Αυτή τη χρονιά έχει αποφασίσει να τρώει κρέας από ζώα που έχει ο ίδιος σκοτώσει. «Είναι ένας ευγενής στόχος» σχολιάζει ο Jessi  Hempel «και από το φάσμα των στόχων που θα μπορούσε διαθέτει ένας διευθύνων σύμβουλος, αυτός εδώ είναι πολύ καλός, αλλά και εξαιρετικά ανόητος, έτσι δεν είναι;»

Όταν ο Zuckerberg έκανε μια παρουσίαση τον Σεπτέμβριο παρουσίασε επίσης και το δικό του ημερολόγιο διατροφής, συμπεριλαμβανομένων και των μπιφτεκιών βίσωνα που όπως διαβεβαίωσε το κοινό του ήταν υπέροχα, χωρίς όμως να αναφέρει ότι πυροβόλησε τον εν λόγω βίσωνα μόνος του.

Από την άλλη πλευρά υπάρχει ο Zuckerberg, ο διευθύνων σύμβουλος μιας επιχείρησης που χρησιμοποιείται από 800 εκατομμύρια ανθρώπους, και που ο ίδιος  προσωπικά αξίζει 17 δις δολάρια (12.6 εκ ευρώ). Είναι εκείνος ο ρόλος που συνήθως πραγματώνεται από ένα πεπειραμένο επιχειρηματία τουλάχιστον 20 χρόνια μεγαλύτερό του.

Αποδείχτηκε όμως αρκετά επιδέξιος ώστε να παρέχει στον εαυτό του ένα στόλο από τους μεγαλύτερους μέντορες όπως τον Don Graham της Ουάσιγκτον Πόστ. Βέβαια, καθώς η επιρροή του Facebook αυξάνεται, θα είναι και πάλι ο ίδιος ο Zuckerberg που αναπόφευκτα θα κληθεί να απαντήσει σε πολιτικές που θα θελήσουν να περιορίσουν τη δραστηριότητά του.


Από τη Δώρα Δουφεξή

dora.doufeksi[at]infospoudes.gr

Διαβάστηκε 3484 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011 17:58
Παρακολουθήστε κάποιο Σεμινάριο

Σχόλια

Αφήστε τα σχόλια σας

Δημοσίευσε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης

0 / 10000 Περιορισμός χαρακτήρων
Το κείμενο πρέπει να είναι 20-10000 χαρακτήρες

Σεμινάρια Προσεχώς

Δεν υπάρχουν επερχόμενα σεμινάρια

Νέες Καταχωρήσεις Σεμιναρίων

Δεν υπάρχουν επερχόμενα σεμινάρια

Get connected with Us

Subscribe to our newsletter